Paskutinis žodis: atrasti kylančią Europą

Vienintelis būdas iš tikrųjų atrasti tai, ką gali pasiūlyti kylanti Europa, yra apsilankyti.

Per pastarąsias dvi savaites kalbėjausi su keliais tarptautiniais TUI konsultantais ir vietos atrankos ekspertais. Aptarėme konkrečią vietą besivystančioje Europoje ir nė vienas iš jų nieko nežinojo apie šią vietą, bet jiems visiems buvo smalsu sužinoti daugiau.

Visose savo kelionėse, beveik po pasaulį, bet dar svarbiau į visas kylančias Europos šalis ir beveik visas Europos šalis, išskyrus Andorą ir Islandiją, visada vengiu kurti išankstines nuostatas ir esu atviras.

Kitą savaitę aplankysiu Lietuvos pajūrio miestą Klaipėdą, o netrukus – Taškentą ir Uzbekistano Samarkandą. Labai laukiu, kada galėsiu tyrinėti šias naujas vietas, įgyti naujos patirties, išbandyti naujus maisto produktus ir susipažinti su naujais žmonėmis. Paskutiniai du visada vaidina lemiamą vaidmenį įsimenant vietą.

Dosnus svetingumas

Kutaisis Gruzijoje, kuriame buvau tik kartą, man visada primena svetingą ponią autobuse. Prieš penkerius ar šešerius metus važiavau iš Tbilisio į Kutaisį autobusu ir spėjau į pigų skrydį. Klausiausi audioknygos, kai sustojome degalinėje trumpam atokvėpiui. Važiavo trys ar keturi žmonės ir visi išlipo iš autobuso. Aš pasilikau.

Po kelių minučių su manimi pradėjo kalbėti moteris. Ji nuėmė mano ausines ir pasakė, kad atnešė man pyragaičių, nes tikriausiai esu alkana. „Madluba“, – pasakiau ir bandžiau jai paaiškinti, kad tikrai nesu alkana, bet ji atsisakė atsakyti „ne“. Galiausiai pasidaviau ir išbandžiau kepinius.

Julija Dragut Jis atsakingas už mano ryškiausius prisiminimus apie Bukareštą. Tai buvo 2015 m., ir tik mano pirmoji kelionė į Rumunijos sostinę, kai mes, ieškodami gražios vietos pavakarieniauti, galiausiai radome jos restoraną, kuris buvo šalia dabartinio Grand Bucharest viešbučio.

READ  Ministro Pirmininko patarėjas nuo rugsėjo vadovaus Lietuvos biurui Taivane

Pateikėme užsakymą užkandžiams, o padavėjas išnešė lėkštę maisto pasidalinti. Atrodė tobulai ir dar geriau kvepėjo, todėl paklausė, ką mes valgome. Kadangi jis negalėjo to paaiškinti angliškai, jis paprašė savininko pasidalinti mintimis su mumis. Po kelių minučių atvyko Iulia ir išsamiai apžvelgė Rumunijos kulinarines tradicijas ir iš kur jos kilusios. Kitą dieną grįžome į jos restoraną paragauti kai kurių kitų meniu patiekalų.

2010 m. pradžioje išvykome į tai, ką vadiname Didžiąja Balkanų kelione, važiuodami nuo Liublianos Slovėnijoje iki Shkodër Albanijoje. Visa patirtis buvo nuostabi, bet Splite Kroatijoje apsistojome svečių namuose, kuriuos valdo pagyvenusi pora.

Keliaudama esu ne kartą pakviesta naminių vakarienių įvairiose pasaulio vietose, o šeimos valgio patirtimi mėgavausi Graikijoje, Kinijoje, JAV, Brazilijoje ir Ukrainoje. Šiuo atveju skanaus maisto derinys rakia, pagardintas pokalbiais anglų, rusų, kroatų ir lenkų kalbomis, privertė branginti patirtį.

Mažas pokalbis yra svarbus

Prieš keletą metų buvau Tbilisyje ir galvojau anksti ryte nuvažiuoti autobusu į Kachetiją, Gruzijos vyno regioną, kuriame yra daugiau nei keturi milijonai kvadratinių mylių vynuogynų. Tuo metu aš niekada nebuvau Armėnijoje. Kol laukėme autobuso į Kachetiją, atvažiavo autobusas į Jerevaną. Buvo šalta, todėl ilgai negalvojome ir po kelių valandų atvykome į Jerevaną.

Papietavome nuostabiame restorane, esančiame netoli Marriott viešbučio. Padavėja domėjosi, iš kur mes atvykstame, kurį laiką su mumis pabendravo, o vėliau rekomendavo netoliese esančius svečių namus, nes neturėjome nieko užsisakę apsistoti.

Ten vyko dar vienas ilgas pokalbis. Su savininku. Vėlgi, vartodami nedidelę anglų kalbą ir mano neegzistuojančią rusų kalbą, ji ir aš kalbėjome apie aštuntojo ir devintojo dešimtmečio muzikos ir popžvaigždes, kurios išėjo iš komunistinio bloko ir buvo labai populiarios visose buvusiose Varšuvos pakto šalyse.

READ  ES pažeminimas: Lietuva laužo gretas, kad parodytų pavyzdį „atsisakydama“ Rusijos energetinių ryšių | mokslas | žinios

Pirmą kartą susitikau su dabartiniu Lvovo meru, Andrejus Sadovijus, MIPIM Kanuose beveik dešimtmetį. Šiame nuostabiame ir didžiausiame vakarų Ukrainos mieste nesu lankęsis. Jis kalbėjo apie šią ypatingą jo miesto atmosferą, bet aš maniau, kad jis yra meras ir kiekvienas meras sakytų, kad jų miestas yra ypatingas.

Pirmą kartą ten nuvykęs persigalvojau ir vis grįždavau. Per tą pirmąją kelionę sutikau Sadovy, kuris dabar yra Lvovo meras beveik du dešimtmečius. Jis išvedė mane į terasą ir pasakė, kad ten priėmė prezidentus, verslininkus, merus ir kardinolus, iš savo perspektyvos parodė Rynoką (Turgaus aikštę) ir nurodė kai kurias mėgstamiausias maisto ir kavos vietas.

Varnos uostas Bulgarijoje

Jokių spoilerių

Tačiau tokie pokalbiai, nors ir įsimintini, ne visada gali būti teigiami. Prieš ketverius ar penkerius metus buvau Bulgarijos pakrantės mieste Varnoje. Per tinklo priėmimą kalbėjausi su keliais užsienio svečiais iš JAV ir Airijos, o vėliau prie mūsų prisijungė jaunas vyras, prisistatęs rinkodaros profesoriumi viename Bulgarijos universitete.

Per kelias minutes jis užgrobė pokalbį ir pradėjo skųstis, kokia bloga jo šalis. Vienas po kito pašnekovai ėmė trauktis, o jis mus visus stebino savo negatyvumu.

Žinau tik tiek, kad kylanti Europa yra puiki vieta. Asmeniniai susitikimai gali paversti vietas ypatingesnėmis, bet negali jų sugadinti, kad ir kaip stengtumėtės.

Kalbant apie Varną ir Bulgariją, nekantrauju grįžti ten kitą mėnesį.

Skirtingai nuo daugelio naujienų ir informacijos platformų, Besiformuojanti Europa Skaityti yra nemokama ir visada bus. Čia nėra mokamos sienos. Esame nepriklausomi, nepriklausome ir neatstovaujame jokiai politinei partijai ar prekybos organizacijai. Mes norime to, kas geriausia kylančiai Europai, nieko daugiau ir nieko mažiau. Jūsų parama padės mums ir toliau skleisti žinią apie šią nuostabią vietovę.

READ  Baltijos valstybių vadovai susitiko su JT Generaliniu Sekretoriumi ir kviečia JAV investuoti į verslą | žinios

Galite prisidėti čia. Ačiū.