Debangas ES: Kremliaus kontroliuojama žiniasklaida kaltina Vakarus sąmoningai pervertinus „Sputnik V“ vakciną

Gruodžio mėnesį keliose šalyse įvedus vainikinių virusų vakciną, Kremliaus remiama žiniasklaida apkaltino privalomąją vakciną pažeidžiant žmogaus teises ir kad Vakarai sąmoningai bando kompromisus dėl Rusijos vakcinos „Sputnik V“.

Gruodžio 1-31 dienomis Debung ES tyrėjai išnagrinėjo 524 straipsnius iš 73 šaltinių anglų, rusų, lietuvių, latvių, estų ir lenkų kalbomis su klaidinančia informacija. Šio turinio talpa siekia 434,9 mln. Susisiekite su auditorija, rašo naujienlaiškį.

Tyrimo duomenimis, didžiausią klaidingos informacijos antplūdį sukėlė abiejų grupių straipsniai. Pirmasis dėmesys buvo sutelktas į Rusijos gynybos ministerijos perspėjimą apie melagingą užsienio šalių vykdomą propagandinę kampaniją prieš Rusijos vakciną nuo COVID-19. Po dienos pasirodė nauja banga po žinios, kad dantų pasta ir skalavimo skystis sudarė 99,9 proc. Veiksmingumas kovojant su vainikinių virusų virusu. Dauguma straipsnių, paremtų šiais įrašais, parašyti rusų kalba.

Tyrimas parodė, kad įvedus antrąją epidemijų bangą ir įvedus griežtesnę kontrolę, buvo rimtai pranešta apie šalių nesugebėjimą kovoti su COVID-19, teigia Lima Wenklaskin, Europos Sąjungos vyriausioji tyrėja Debungui. „Tačiau skiepijant pasaulio gyventojus, su vakcinomis susiję aprašymai yra panašūs Vakcinos nebuvo tinkamai išbandytos Ir Vakarų tautos siekia diskredituoti Rusijos ir Kinijos vakcinas– Analitikas pasakė.

Klaidingos informacijos apie COVID-19 dinamika Debungo ES tvarkaraštyje / 2020 m. Gruodžio mėn

Pastarosios naujienos per TL pasiekė 93,4 mln. Susisiekite su auditorija. Daugiausiai straipsnių sukėlė gruodžio 11-osios Rusijos gynybos ministerijos numeris. Buvo paskelbtas pranešimas apie Vakarų tautų ketinimus užkirsti kelią „Sputnik V“ sėkmei. Ministerijos ataskaita ir toliau sklido pagrindiniais Rusijos naujienų kanalais, kaltinant ją „melagingais liudytojų parodymais“ apie „Rusijos vakcinos grėsmę“ ir „melo apie Rusijos kariuomenę, atsisakančią skiepyti, skleidimą“.

Užsienio kampanijos istorija papildė eksperto Igorio Korotchenko nuomonę, dažnai cituojamą Kremliaus remiamuose laikraščiuose. Jis dar kartą patvirtino ryšį tarp Vakarų bandymo diskredituoti „Spotnik V“ ir NATO narių veiksmų apriboti Rusijos galią. „Tai yra pavyzdys, kai klaidingiems teiginiams patvirtinti naudojama eksperto nuomonė – NATO dalyvavimas tariamoje Vakarų šalių organizuojamoje propagandoje apie sabotažą“, – teigė L.A. Wenklaskianas pažymėjo.

READ  Meno ir kultūros puota su humoristiniu posūkiu Lietuvos sostinėje Kaune | Trumpos ir miesto atostogos | kelionė

Istorija įvairiomis kalbomis buvo paskleista per „Spatnik“ portalus. Tiesa, ataskaitą nuslėpė iniciatyva „EUvsDisinfo“, o ministerijos ataskaita yra melagingos propagandos kampanijos, kuria siekiama skatinti Rusijos vakciną ir diskredituoti vakariečius, dalis. Šios priemonės buvo imtasi, kai „Spatnik V“ buvo kritikuojamas dėl nepakankamo testavimo.

Kremliaus kontroliuojama žiniasklaida jau kurį laiką naudoja istorijas Šalims nepavyko kovoti su COVID-19. L. Pasak Venklaskinos, kartojant melagingus / klaidinančius teiginius, bandoma tvirtinti, kad Baltijos valstybės Sovietų Sąjungoje turi nuolaidų, o būtent sovietinės sistemos palikimas leido Lietuvai, Latvijai ir Estijai išgyventi po jos žlugimo.

Klaidinančios ES lentelės / klaidingos informacijos apie COVID-19 šaltiniai iki 2020 m. Gruodžio mėn

Klaidinančios ES lentelės / klaidingos informacijos apie COVID-19 šaltiniai iki 2020 m. Gruodžio mėn

„Pavyzdžiui, viename straipsnyje teigiama, kad Baltijos valstybės sėkmingai įveikė pirmąsias viruso bangas, nes dabartinės jų sveikatos sistemos vis dar remiasi sovietine tradicija. Tiesa, jie niekada nerašė panašių straipsnių apie tuo metu paplitusį korupciją, sanitarijos trūkumą ir ligoninėse reikalingą įrangą bei sistemos neveiksnumą apskritai.“ Sakė analitikas.

Gruodžio mėnesį buvo pastebėta dar viena populiari istorija – COVID-19 reglamentai pažeidžia žmogaus teises. Straipsnių, skleidžiančių naujienas, skaičius pasiekė 79,2 mln. Susisiekite su auditorija. Pasak L.Venclauskienės, šie leidiniai dažniausiai buvo platinami anglų kalba per RT portalą, kurio auditorija yra labai didelė. „Šiuo atveju Kremliaus propagandinė taktika buvo naudojama griaunant Vakarų demokratijas ir jų vertybes, sakant, kad„ lygybė “ir„ žodžio laisvė “egzistuoja tik popieriuje“.

Didėjant vakcinų patvirtinimui, titulinis vakcinos patikimumas taip pat aktyviai naudojamas skleidžiant klaidingą informaciją apie COVID-19. Tai yra svarbi žinia tyrimo laikotarpiu Teigiama, kad vakcinos kuriamos be griežtų bandymų reikalavimų. Europos Sąjungos straipsnyje sakoma, kad vakcina COVID-19 sukelia nevaisingumą, kad vainikinių virusų virusas yra dirbtinė liga, biologinis ginklas, kurį sukūrė Amerikos mokslininkai, ir kad Pasaulio bankas prognozuoja epidemiją iki 2025 m.

READ  2020 m. Mainai: nereikia ieškoti didelės grąžos

„Visus šiuos įtarimus slepia įvairios faktų nustatymo institucijos. Tačiau daugėjant tokių straipsnių matyti, kad sąmokslo teorijos yra giliai įsišaknijusios tam tikruose visuomenės sluoksniuose. Tai galima paaiškinti tuo, kad tikėjimas šiais principais suteikia bendruomenei priklausymo jausmą, ypač dabar, kai tautos įvedė visuotinę izoliaciją ir savo pačių Kai raginama laikytis atstumo “, – sakė L. Wenklaskien.

Tyrimo laikotarpiu buvo rasta dar viena su vakcina susijusi naujiena Vyriausybė privers žmones skiepytis prieš jų valią. Tyrimo duomenimis, 16 mln. Istorija pasiekė potencialią auditoriją ir labai išplito Lenkijoje. „Šalies vyriausybė ieško būdų priversti žmones pasiskiepyti, pašalinti tuos, kurie to nenori, iš viešojo gyvenimo, sumažinti jų darbo galimybes ir neleisti jiems keliauti“, – sakė jis.

Ekspertai teigia, kad skepticizmą dėl vakcinų buvusiose rytų lagerio šalyse galėjo lemti komunistinio valdymo palikimas. Žmonės nenori skiepytis, nes tai yra vyriausybės įsakymas ir jis primena ankstesnius režimus “, – sakė ES prezidentas Debunkas.

Klaidingos informacijos apie COVID-19 šaltinių pašalinimas iki 2020 m. Gruodžio mėn. ES tvarkaraštis / šaltiniai

Klaidingos informacijos apie COVID-19 šaltinių pašalinimas iki 2020 m. Gruodžio mėn. ES tvarkaraštis / šaltiniai

Anot jo, norint įgyti skaitytojų emocijų, tokie straipsniai neatmeta aštrių komentarų, tokių kaip vakcinų neįtraukimas į visuomenę, kontaktų su nacistine Vokietija naudojimas ir tai, kad skiepijimo pasai tampa „priklausymo arijų rasei“ įrodymu, palyginti su rasizmu.

Gruodžio mėnesį melagingą / klaidingą informaciją apie COVID-19 Baltijos šalyse plačiai skleidė Kremliaus kontroliuojami laikraščiai, kurie abu buvo viešai susieti su Rusijos žiniasklaida („Spotnik“ ir „Baltnews“ visose trijose šalyse) (pvz. Expertoy.E).

Klaidingą informaciją apie COVID-19 tyrimą atliko Debungo ES mokslininkų grupė: ch. Analitikas L. Lietuvoje. Venklaskianas, pirmininkas. Enl Errenhaft, analitikas Estijoje, pirmininkas. Ir vadovaujama tyrėjos Christine Schugina-Troxa Latvijoje. Analitikė Magdalena Wilkisska Lenkijoje.

READ  Kazachstanas didina naftos eksportą į Lietuvą

Duomenys įmonės tyrimams renkami naudojant „Debung“ ES svetainę ir kredencialus („Facebook“ įrankis viešojo turinio kontaktams stebėti iš „Facebook“ puslapių ir grupių, patikrintus profilius, „Instagram“ paskyras ir „Reddit“ puslapius). „). „Trolley Media“ svetainė ir „Truthnest“, „Twitter“ duomenų analizės svetainė, buvo naudojamos padėti žurnalistams patikrinti skaitmeninį turinį.

Debung ES vienija visuomenę, žiniasklaidą ir vyriausybės narius kovai su netikromis naujienomis, kurios klaidina ir kenkia šalies pasitikėjimui. Ši iniciatyva pritraukė tokių žiniasklaidos bendrovių, kaip „Google“, didžiausia pasaulyje paieškos sistema, „The Financial Times“ ir „Deutsche Valley“, dėmesį ir finansavimą. Organizacija pristatė savo veiklą 17 šalių, įskaitant JAV, Vokietiją, Jungtinę Karalystę, Prancūziją ir Serbiją.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *