„Daily Mail“ redaktorius išėjo. Ką tai galėtų reikšti Jungtinei Karalystei?

LONDONAS – Jordi Greggas visada keistai tiko kaip didžiausio Didžiosios Britanijos bulvarinio laikraščio „Daily Mail“ redaktorius. išsilavinimą įgijo Etone ir Oksforde; buvęs bendruomenės žurnalo „Tatler“ redaktorius; Rašytojo V. S. Naipaulo ir dailininko Luciano Freudo draugas ponas Greigas yra švelnus bičiulis aristokratas, kurį „The Observer“ kažkada apibūdino kaip „geriausius ryšius turintį žmogų Britanijoje“. Jis taip pat priešinosi Didžiosios Britanijos pasitraukimui iš Europos Sąjungos.

Kai praėjusią savaitę ponas Greggas buvo netikėtai nuverstas per vidinę kovą dėl valdžios, jis ir Londono žiniasklaidos studentai jį nustebino, sukeldami daugybę paskalų, vertų bulvarinės antraštės. Tačiau tam tikra prasme jis tik užsiminė apie grįžimą prie dešiniųjų ir centro pažiūrų darbo dokumento, kuris tvirtai remia Konservatorių partiją ir vadovavo „Brexit“ procesui pastaruosius du dešimtmečius.

„The Mail“ neramumai atsiliepia už izoliuoto Fleet Street pasaulio ribų yra pagrindinis jo vaidmuo britų politikoje ir visuomenėje. Labiau nei bet kuris kitas britų laikraštis „The Mail“ yra balsas to, ką sociologai vadina Centrine Anglija – plačią viduriniosios klasės skaitytojų dalį, daugiausia baltaodžių ir socialiai konservatyvių, kurių dauguma gyvena už Londono ribų ir apskritai pritaria „Brexit“.

Išsaugoti šių rinkėjų jausmus yra labai svarbu ministrui pirmininkui Borisui Johnsonui ir jo partijai. Taigi pono Greggo atleidimas ir jo pakeitimas redaktoriumi Tedu Ferretti, kuris, kaip manoma, yra mažiau linkęs nušviesti vyriausybę, būtų beveik neabejotinai sveikintinas Dauningo gatvės 10, net jei, daugeliu atvejų, ne tai, kodėl Malikas tai norėtų. aktas Mail, Jonathan Harmsworth, The Change.

„Jordy Greggas asmeniškai buvo „Remainer“ ir nematė politikos per tą objektyvą“, – sakė Alanas Rusbridgeris, buvęs kairiųjų pažiūrų laikraščio „Guardian“ redaktorius. „Jo paštas pastaruoju metu buvo labai kritikuojamas Boriso Johnsono ir jo vyriausybės atžvilgiu, o tai sukėlė tam tikrą dabartinės vyriausybės ir jos pavaduotojų susirūpinimą.

READ  Negrįžta: migrantai sako, kad yra įstrigę prie Baltarusijos ir Lenkijos sienos

Johnsonui, buvusiam žurnalistui, kuris kažkada dirbo prokonservatyvųjį palaikančiame dienraštyje „Daily Telegraph“ ir redagavo „The Spectator“, mažesnis konfrontacinis paštas būtų mažesnis galvos skausmas tuo metu, kai jo apklausų reitingai sumažėjo dėl besitęsiančio korupcijos skandalo. Konservatorių parlamentarai.

Tai taip pat gali tapti galingu sąjungininku ponui Johnsonui, jei artimiausiomis savaitėmis jis nuspręs sugriauti Šiaurės Airijos prekybos susitarimus. Toks sprendimas gali sukelti prekybos karą su Europos Sąjunga – karą, kuris atgaivintų prieš Briuselį nusiteikusias nuotaikas, kurios ilgą laiką kurstė „The Mail“ ir padėjo paruošti kelią Didžiosios Britanijos pasitraukimui iš 2016 m.

„Nežinomas klausimas, ar „Brexit“ galima laimėti be pašto“, – sakė ponas Rusbridgeris, kurio naujausioje knygoje „Naujienos ir kaip ja naudotis“ nagrinėjama žurnalistika Brexit ir Donaldo Trumpo eroje.

Išskyrus keletą išimčių, britų laikraščiai vis dar stipriai linkę į dešinę. Tačiau po beveik dvejų metų, kai koronaviruso pandemija pakeitė „Brexit“ kaip pagrindinį šalies rūpestį – krizė, kuri kartais atrodė užvaldžiusi vyriausybę, ponas Johnsonas negalėjo tikėtis, kad žiniasklaida lengvai patrauks. P. Greggo vadovaujamas paštas buvo ypač nepakantus valdžios „korupcijos“ veiksniui.

Laikraštis agresyviai aprašė pelningus torių įstatymų leidėjų darbus. Tai sulaužė istoriją apie konservatorių geradarį, kuris iš jo žmonos Carrie Johnson gavo 58 000 svarų (77 000 USD) sąskaitą už J. Johnsono buto Dauningo gatvėje atnaujinimą. (Vėliau ministras pirmininkas kompensavo išlaidas, kurias „The Mail“ pavadino galbūt neišvengiamai „Wallpapergate“.)

„Yra tam tikrų dalykų, kurie tikrai pasiekia „Daily Mail“ skaitytoją, ir vienas iš jų yra riebios katės ir žmonės, kurie patys purškia savo lizdus“, – sakė Brunelio universiteto Londone žurnalistikos profesorius Julianas Betley. „The Post yra dešinysis, bet labai populistinis.

Tai taip pat gali būti kryžiaus žygis: 1990-aisiais laikraštis vykdė klaidingą policijos tyrimą dėl juodaodžio paauglio Stepheno Lawrence’o rasinės motyvacijos nužudymo Londono autobusų stotyje. Ji taip pat sėkmingai siekė sumažinti plastikinių maišelių naudojimą Didžiojoje Britanijoje.

READ  Kinija puola užsienio drabužių ir batų prekių ženklus dėl Sindziango

Kai 2020 m. Johnsono padėjėjai pašalino kai kuriuos žurnalistus iš ES instruktažo, „The Mail“ reporteris protestuodami prisijungė prie konkurentų iš kitų laikraščių. Redakciniame komentare, kuriame taikliai apibendrintas Tough Love požiūris, „The Mail“ sakė: „Šis laikraštis yra aistringas viso to, ką jis stengiasi pasiekti, šalininkas. Tačiau negalime būti nekritiški draugai“.

Nepaisant visų savo privalumų, „The Mail“ vis dar linksmai prekiauja bulvariniais pašarais. Princo Harry žmona Meghan laimėjo privatumo sprendimą prieš sekmadienio laikraštį, nes paskelbė asmeninį laišką, kurį ji išsiuntė savo tėvui Thomasui Markle. Jos advokatai skundžiasi.

„The Mail“ vidaus politika yra bent tokia pat grubi ir audringa, kaip ir nacionalinės politikos nušvietimas – o 60 metų P. Greggas yra kovos veteranas. Prieš užimdamas aukščiausias pareigas „The Daily Mail“ 2018 m., jis buvo „The Mail on Sunday“, kuris dažnai kariavo su savo seseriniu laikraščiu, redaktoriumi. Greggui sprendžiant „Brexit“ klausimą, „Daily Mail“ buvo karštas herojus, kuriam vadovavo ilgametis jo redaktorius ir aršus „Brexite“ šalininkas Paulas Duckeris.

„Mane nustebino Jordi Greggas, kuris tapo redaktoriumi dėl savo išlikusių nuomonių ir aristokratiško išsilavinimo“, – sakė Mira Silva, Oksfordo Reuters žurnalistikos studijų instituto direktoriaus pavaduotoja.

Tačiau G. Greggo pažiūros neatmetė jo ir 53 metų M. Harmswortho, žinomo kaip ketvirtasis vikontas Rothermere’as. Bendrovės vadovai sakė, kad lordas Rothermere’as, kurio prosenelis 1896 m. įkūrė „The Daily Mail“, norėjo, kad ponas Greigas „nukenksmintų prekės ženklą“ po daugelio metų „Brexit“ skeldinimo jo reputacija tarp skaitytojų ir reklamuotojų.

2020 m. birželį, praėjus mažiau nei dvejiems metams po to, kai J. Greggas pradėjo eiti pareigas, „The Mail“ aplenkė Rupertą Murdochą ir tapo didžiausiu Didžiosios Britanijos dienraščiu, kurio tiražas siekė kiek mažiau nei milijoną egzempliorių. Tačiau politika apnuodijo jo santykius su D. Duckeriu, kuris liko pagrindinės bendrovės vyriausiuoju redaktoriumi. Jis viešai kritikavo savo įpėdinį dėl to, ką jis apibūdino kaip „Brexit“ palaikančio laikraščio „The Mail“ DNR susilpnėjimą.

READ  Greta Thunberg atakuoja pasaulio lyderius dėl klimato sakydama „taip ir taip“ kalbą

P. Greggas atsisakė kalbėti apie savo išvykimą, pareiškęs, kad nekantrauja panaudoti įgūdžius, įgytus iš „savo metų „The Mail“, prie kurio pirmą kartą prisijungiau 1983 m. būdamas jauniausias jo reporteris kapinių pamainoje“. Lordas Rothermere’as nepateikė savo pareiškimo pakeitimo priežasties. Jis gyrė G. Greggą kaip „labai sėkmingą redaktorių“ ir teigė, kad B. Ferretti „yra pašto žurnalistas“.

Galiausiai žmonės įmonės viduje sakė, kad G. Greggas buvo ne tiek politikos, kiek kovos dėl valdžios auka besikeičiančioje žiniasklaidos imperijoje. P. Verity, kurio „Mail on Sunday“ buvo pastebimai švelnesnis prieš J. Johnsoną nei „The Daily Mail“, yra Martino Clarko, valdančio greitai augančią populiarią įmonės svetainę „Mail Online“, sąjungininkas.

Abu yra artimi D. Duckeriui, kuris praėjusią savaitę patyrė nesėkmę, kai atsisakė savo pavardės iš ginčo vadovauti Didžiosios Britanijos telekomunikacijų reguliavimo institucijai Ofcom, nepaisant Johnsono vyriausybės paramos. a Laiškas „The Times of London“.Dekeris teigė, kad jis buvo valstybės tarnybos taikinys dėl jo centro dešiniųjų pažiūrų ir pavadino jas „pralaimėjusia preliudija su Blobu“.

Lordas Rothermere’as savo ruožtu ruošiasi paimti šeimos imperiją „Daily Mail“ ir „General Trust“ privačiai. Analitikai sakė, kad per šį perėjimą jis planuoja sujungti dienraščius ir sekmadienius, kuriems pandemijos metu buvo sunku, ir priartinti „Mail Online“, kuris veikia atskirai, arčiau.

„Vyksta „Sostų žaidimo“ drama, – sakė Londono žiniasklaidos tyrimų įmonės „Enders Analysis“ vadovas Douglasas McCabe’as. „Tačiau pagrindinė jos istorija yra įmonės gilus strateginis permąstymas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *